Suhonen: rauhoittumisesta ja palautumisesta tulee seuraava iso trendi

Tero Suhonen
Päivittäinen ravinteikas viherpirtelö on yksi kulmakivi Suhosen hyvinvointistrategiassa.

Raumalainen ravitsemusalan asiantuntija Tero Suhonen ehtii Ruokapuoti Lumon pyörittämisen lisäksi tarjota asiantuntemustaan myös erilaisilla kursseilla ja workshopeilla. Suhonen tekee myös ravintovalmennusta.

Tällä viikolla on tarjolla Energiaa ja wirtaa elämään -workshop ja pari viikkoa myöhemmin aiheena on Investoi itseesi, päivitä itsesi tasolle 2.0.

Hyvinvointi kokonaisvaltaisena trendinä on innostanut Tero Suhosta jo pitkään. Tai oikeastaan trendin sijaan voisi ennemminkin ajatella tapaa elää, kehittyä ja oppia, jossa omalla kokemuksella ja kehon kuuntelulla on keskeinen asema.

-Uskoisin, että seuraava iso trendi löytyy rauhoittumisesta, rentoutumisesta ja palautumisesta, Suhonen ennustaa.

Hän on huomannut, että hyvinvoinnin merkitys korostuu, kun arjen kiire ja työtahti ovat käyneet yhä vaativammiksi.

-Hektisyys, infoähky, alati lisääntyvä kiire ja stressi ovat syitä siihen, että hyvinvointiin liittyvät asiat ovat nousseet pinnalle. Kun ruuvi kiristyy koko ajan, moni on helisemässä, jos sitä ei pysty hallitsemaan, Suhonen kuvailee.

Hektisyys, infoähky, alati lisääntyvä kiire ja stressi ovat syitä siihen, että hyvinvointiin liittyvät asiat ovat nousseet pinnalle. Kun ruuvi kiristyy koko ajan, moni on helisemässä, jos sitä ei pysty hallitsemaan

Kontrastit ovat vahvoja ja halutaan vastapainoksi totaalista rentoutumista ja irti päästämistä. Vastapainon löytäminen on tärkeää, mutta keskeisintä on kuitenkin löytää syyt epätasapainon syntymiselle ja vaikuttaa suoraan niihin.

Suhonen tarjoaa asiantuntemuksellaan vinkkejä parempaan hyvinvointiin tulevilla workshopeilla yhdessä Harri Virolaisen kanssa. Virolainen on perehtynyt syvällisesti kokonaisvaltaiseen terveyteen sekä mielen ja kehon yhteyteen jo yli 20 vuoden ajan.

-Tutkimusten mukaan suomalaisten unen määrä on laskenut radikaalisti viime vuosina. Yksi syy siihen on kehittynyt teknologia. Läppäreitä ja puhelimia seurataan yön tunneille asti, mikä vaikuttaa palautumiseen ja unohormoni melatoniinin eritykseen, Suhonen sanoo.

-Rauhoittumiselle pitäisi olla riittävästi tilaa joka päivä, hän jatkaa.

Suhonen kertoo pienen arkisen vinkin, jolla pystyy edes vähän rauhoittamaan hektisyyttä.

-En pidä enää merkkiääniä puhelimessani päällä. Olen havahtunut siihen, miten paljon rauhallisempi ja vapautuneempi olo on nyt ja kaikki hommat hoituvat kuitenkin edelleen mallikkaasti.

Suhonen kannustaa aivan jokaista kuuntelemaan omaa kehoaan ja etsimään keinoja parempaan hyvinvointiin.

-Workshopeilla kenellä tahansa on mahdollisuus saada hyvinvoinnin työkalupakkiin uusia työkaluja, mutta erityisesti suosittelen workshopia ihmisille, jotka kokevat, että energiat ovat kateissa, stressi on päällä eikä välttämättä suolistokaan pelaa toivotulla tavalla. Tarjoamme käytännön kokemusten pohjalta timanttisimpia vinkkejä, joita kannatta testata.

Molemmissa tilaisuuksissa ohjelma koostuu teoriasta ja käytännön harjoituksista, ja molempiin sisältyy aiheeseen sopiva tarjoilu.

Energiaa ja wirtaa elämään to 27.4. klo 17-19 (Hyvinvoinnin Walimo)
Investoi itseesi, päivitä itsesi tasolle 2.0 ti 16.5. klo 17-19 (Hyvinvoinnin Walimo)

Lippuja kursseille voi ostaa Ruokapuoti Lumosta 40,00 e/kpl. Länsi-Suomi tarjoaa tilaajilleen rajoitetun erän lippuja etuhintaan 30,00 e/kpl.