Rauman Offsetpainossa tiedetään, että digitaalisuus ja painotuote lyövät kättä

Ytimekkääseen painotuotteeseen voidaan tehdä QR-koodi, joka ohjaa puhelimen avulla sähköisiin kanaviin tutustumaan lisää.

Käsinkosketeltava painotuote jättää aina muistijäljen. Hyvä painotuote, joka on tehnyt vaikutuksen, on usein yksi ratkaiseva tekijä yhteistyökumppaneita valittaessa. Painotuotteen sisällön ja visuaalisen ilmeen lisäksi muun muassa painomateriaalilla pystytään vaikuttamaan painotuotteen ilmeeseen ja tuntuun.

- Painotuote on käsinkosketeltava juttu, joka jää ihmiselle käteen. On siis tärkeää, että se saa aikaan tuotteen saajassa positiivisen fiiliksen, Eveliina Aaltonen Rauman Offsetpainosta kertoo.

Painotuotteen antaminen ja vastaanottaminen ovat usein myös sosiaalisia kohtaamisia. Käteen annettu flyer tai tapaamisessa ojennettu käyntikortti pysäyttää ihmisen kohtaamaan toisen ihmisen.

- Paljon on myös kiinni siitä missä tilanteessa tuotteen saa käteensä. Käyntikortti on esimerkiksi sellainen juttu, jolla on aina iso ja perinteinen roolinsa yhteistyökumppaneiden kohtaamisessa. Se on se hetki, jolloin toiseen on mahdollisuus tehdä vaikutus.

Rauman Offsetpaino tarjoaa painotuotteita laajalla repertuaarilla ja mitä erilaisemmilla tehosteilla. Eveliina muistuttaa, että painotuote on myyntituote, jolla myydään omaa yritystä, tuotetta tai palvelua, ja auttaa näin yritystä menestymään.

- Rauman Offsetpainossa konekanta on uutta ja palveluidemme skaala laaja. Pystymme toteuttamaan mitä erilaisempia painotuotteita.

- Foliointi esimerkiksi antaa kiiltävyydellään painotuotteeseen luksusta, laminointi taas tuntuu sormiin mukavalta ja suojaa tuotetta.

Digipainotekniikka mahdollistaa myös painotuotteiden personoinnin. Tämä tarkoittaa, että esimerkiksi asiakaslehtiin saadaan samalla lisättyä saajan osoite, kun ne painetaan.


Digimarkkinointi on osa painoalan kehitystä

Rauman Offsetpaino on pysynyt kehityksessä mukana. Yhdeksi tärkeimmäksi tekijäksi nousee työntekijöiden laaja-alainen vankka ammattitaito ja sen jatkuva ylläpitäminen. Lisäksi on tärkeää olla avoin kaikelle uudelle. Offsetpainossa ollaan valmiita vastaamaan kysyntään ja maailman muutoksiin.

- On hyvä muistaa, että tilattu painotuote ei useimmiten ole tilaajalle itselleen, vaan hänen asiakkaalleen menevä tuote. Painotuotetta ostaessa kannattaakin miettiä, ottaako siihen jonkinlaisen vau-efektin, mikä jää asiakkaan mieleen hyvällä tavalla.


Maailman digitalisoituminen on painoalaan positiivisesti vaikuttava tekijä

Yhteispeli painotuotteen ja digitaalisen mainonnan välillä on otettu Rauman Offsetpainossa tarkoin huomioon, sillä ne tukevat toisiaan.

- Esimerkiksi useamman sivun painetusta esitteestä tai asiakaslehdestä voidaan tehdä myös sähköinen lehti, joka lisätään asiakkaan kotisvuille tai sosiaalisen median kanaviin. Näin sama sisältö löytyy niin käsinkosketeltavana painotuotteena kuin yrityksen sähköisistä kanavistakin.

- Yksi vaihtoehto on tehdä painetusta tuotteesta sommiteltu kuva lisättäväksi yrityksen sivuille tai some-kanaviin, kuten Facebookiin tai Instagramiin. Kuvan avulla kerotaan, että tällainen tuote on liikkeellä. Se toimii tietyllä tapaa mainoksen ennakkomainoksena. Tämä kuva voidaan linkittää tai sen yhteyteen lisätä www-osoite, jota klikkaamalla pääsee lukemaan lisää.

- Painotuotteeseen taas voidaan laittaa QR-koodi, jonka skannaamalla ohjautuu esimerkiksi yrityksen internetsivuille.

Tutustu Rauman Offsetpainoon: www.offsetpaino.com