Kalliohovi ja Raumanlinna palvelevat nykyään yksityisinä hotelleina

"Kun paikallisilla yrityksillä menee hyvin – menee myös meillä hyvin", Iiro Ignatius sanoo.

Raumalaiset hotellit Kalliohovi ja Raumanlinna irtaantuivat syyskuussa Best Western -ketjusta. Pitkään osana ketjua toimineet Rauman Hovi Oy:n hotellit palvelevat tätä nykyä yksityisinä hotelleina.

- Taivalsimme pitkän ja antoisan matkan yhdessä Best Westernin kanssa. Olen kiitollinen siitä yhteistyöstä, jota teimme. Kansainvälisen ketjun merkitys on kuitenkin vähentynyt vuosien varrella ja nyt tehdyn muutoksen myötä meidän on helpompi muotoilla toimintaamme entistä paremmin asiakkaidemme toiveiden mukaisiksi, hotellipäällikkö Iiro Ignatius kertoo.

Hotellit tunnetaan myös vastaisuudessa tutuilla Hotel Kalliohovin ja Hotel Raumanlinnan nimillä. Palvelukonsepteja hiotaan persoonallisemmiksi ja paremmin paikallisia yrityksiä palveleviksi.

- Asiakkaamme ovat pääasiassa paikallisia ja tavoitteenamme on olla strateginen kumppani Rauman alueen yrityksille sekä pyrkiä auttamaan ja kuuntelemaan heidän tarpeitaan vielä entistäkin paremmin. Lisäksi pystymme keskittämään markkinointia tarkemmin nyt oikeisiin kanaviin, jotka tavoittavat paremmin juuri meidän asiakkaitamme.

Hovi Sales kehittää hotelliensa palveluita nyt yhteistyössä lähialueen yritysten ja muiden yhteistyökumppaniensa kanssa. Yksi tärkeä kehitysaskel on keskinäinen viestintä.

- Tiedonvälitystä on tarkoitus parantaa molempiin suuntiin, jotta me voimme kertoa yrityksille esimerkiksi sen, koska Raumalla on kovaa kysyntää jo valmiiksi tai toisin päin. Näin osaisimme varautua paremmin suuriin kysynnän kasvuihin.

- Tavoitteemme on olla asiakkaidemme silmissä se ensimmäinen apu, kun yritykset pohtivat tarpeitaan hotelli- ja ravintola-alan palveluille Raumalla. Kun paikallisilla yrityksillä menee hyvin – menee myös meillä hyvin, Ignatius toteaa.

Muutos ei juuri näy hotellien arjessa vieraiden näkökulmasta, mutta ketjusta irtaantuminen on tuonut paljon positiivista palautetta.

- Olemme saaneet paljon kannustavia kommentteja. Isoiltakin yrityksiltä on tullut viestiä, että on todella hienoa, että lähdimme kehittämään toimintaamme omin voimin.

Hotellien kanta-asiakasjärjestelmä uudistuu vuoden vaihteessa.

- Kaikki järjestelmät alkavat nyt olemaan suurin pirtein toiminnassa, pieniä viilauksia vielä tehdään. Kanta-asiakasjärjestelmämme tulee toimintaan uudistettuna vuoden vaihteessa. Sitä teemme yhteistyössä muutamien suomalaisten hotellien kanssa.

- Minulla on kaiken kaikkiaan hyvä fiilis tämän muutoksen suhteen. Pääsemme nyt keskittämään resurssimme niihin asioihin, jotka ovat meille todella tärkeitä, Ignatius sanoo.

www.kalliohovi.fi / www.raumanlinna.fi